You are currently viewing מעורב הופס ליום חמישי / מנחם לס

מעורב הופס ליום חמישי / מנחם לס

1. על משפחת לס וה'מעורבים'

רציתי לשאול את הגולשים אם הם חושבים שזה קל לכתוב כל יום 'מעורב' עם כמה פרקים, כבר חודש רביעי וחצי ללא כדורסל. אולי למעשה רובכם כלל לא חשבתם על זה, וזה מובן לחלוטין.

רציתי שתדעו שזה לא דבר קל המעורבים האלה, ושזה לוקח זמן רב למצוא מה לכתוב, ואיך לעשות זאת מעניין, בוקר אחרי בוקר, בוקר אחרי בוקר. אני לא מבקש זרי דפנה. בגילי כל מה שאני מבקש זה להתעורר עם גייל שלי, ולהעביר עוד יום נחמד ללא טראומות. סתם יום על הכיפאק (גייל שלי נידלקה על דבר חדש – סרטים ישראלים!). סתם רציתי להזכיר לאלה שקוראים את ה'מעורב' אוטומטי כמעט כל בוקר שלפעמים זאת קריעת תחת רצינית לפרסם משהו שקוראים הרבה יותר צעירים ממני ימצאו מעניין.

אולי ישנם ביניכם כאלה החושבים "מה עוד יש לזקן הזה לעשות מלבד לכתוב לנו? הוא בוודאי תקוע עם אשתו בדירה כל היום אז הכתיבה היא למעשה הבידור היחיד שלו".

FAIR ENOUGH.

אבל רחוק מהמציאות. אנחנו ממתעוררים בבוקר ב-8 או 9 (הזקנה הולכת לישון בערך ב-23:00, אבל מחלת הפרקינסון גוזלת המון אנרגיה, אז שינה של 9, 10 שעות היא רפואה מצויינת עבורה; אני הולך לישון בחצות או ב-1:00 (היום נראה לי שב-1:00 כי אני עובר עתה על המעורב ומתקן פה ושם, וכבר 12:37)

אחרי ארוחת בוקר פשוטה וסטנדרטית ביותר – סיריאל גרנולה עם יוגורט, ואיזה פרי, (וכמובן קפה), אני עושה עם גייל 20 דקות עד 30 דקות של מתיחות גוף לפי קצב מוסיקה. הרפואה הטבעית היחידה לפרקינסון (מלבד הכדורים שהיא לוקחת) היא תפעול גופני. אז אנחנו עושים חצי שעה 'מתיחות', נכנסים למקלחת, קוראים את הדואר, מסתכלים על הסלולרים, שולחים מסרים, וב-10:30 אנחנו למטה בבריכה (המפוארת!) של הבניין. התנדבתי לתת שעורי AQUATIC EXERCISES לדיירים. חשבתי שרק כמה דיירים זקנים כמונו יופיעו. מה קרה? אין זקנים כמונו בכל המגדל. הופיעו רק חתיכות מעולם אחר וצעירים. שטפון של פצצות מכל המגדל. הבניין שלנו מלא בצעירים העובדים בדאונטאון אטלנטה במגה חברות – היי טק, כספים, קומודטי מרקט – וכן עורכי דין, רופאים, וכאלה. ביניהם גם שחקן כדורסל מההאוקס, ועוזר מאמן של הברייבס בבייסבול. הרבה מהם עובדים כעת מהבית, אבל רק 25 מורשים לבריכה באותו זמן. אחד לקח הנהגה ועושים דרכו RESERVATION לשעורי הכושר בבריכה. כולם מפוזרים בבריכה (כולל גייל וכמובן אני) ובגלל שרוב הפטרונים הם בגילאי 35-45 עלי לתת להם שעה של AQUATIC AEROBIC רציני. (כל כמה דקות עלי לעצור בגייל שמנסה לעשות הכל ועלי לעצור בעדה).

צהריים אנחנו לא אוכלים. רק שותים מיץ גזר או קוקטייל פרות שאני מכין (בד"ג אפרסק, בננה, מנגו, כמה תותים, ו-BLUEBERRIES). יושבים על המרפסת (כשגייל איננה משום מה – הטלםון הביתי או שרותים – אני מיד תופס משקפת ומלמעלה המראה ממש מרתק!), עונים לאימיילים, פייסבוק, אני ניכנס לאתר, וקוראים את עיתון הבוקר. ב-1:30-1:45 נכנסים למיטה. גייל ואני חיים כל כך הרבה שנים יחדיו שההרגלים שלנו הפכו תאומים משך השנים. למשל? היא בחייה לא לקחה NAP – תנוחת אחרי הצהריים. אני כל ימי חיי התרגלתי לסגור עיני ולהירדם ל-20 דק' – 30 דק'. עשיתי זאת אפילו באוניברסיטה כשהייתי יורד לחדר הטריינר וחוטף תנומה קצרה. זה נותן לי מה-זה אנרגיה לשאר היום. גייל התרגלה לזה, ואנחנו עושים זאת כבר 30-35 שנה. (כמובן שעד לפני כמה שנים היינו מנצלים את שעת ה-NAP גם לדברים אחרים)

ב-15:00 מסיבת העתונאים בטיווי עם ה-PRESS SECRETARY של טראמפ (קטלייאן). אגיד לכם מה: היא פצצה לא רגילה, פקחית ומהירה לאללה. זה הפך לבידור היומי. העתונאים מפציצים אותה עם כל האימרות המטורפות של טראמפ בבוקר (בד"כ ב-10 בגן השושנים של הבית הלבן) והיא צריכה להוציא אותו מכל החורים שהוא ניכנס אליהם. היא עומדת במשימה בצורה מרשימה. קצת משקרת – לא נורא, כשזה יוצא משפתיים כאלה זה בסדר – ופשוט מנסה להפוך שחור ללבן, וכשעתונאי מסויים לא מוותר, היא פשוט עוברת למישהו אחר. לא עושה חשבון לאף אחד.

אנחנו יורדים ב-16:00 לחדר הכושר בבניין כי לגייל חשוב לרכב על STIONARY BIKE לפי קצב מוסיקה משתנה. אני מרים משקולות 20 דק' והולך על ההליכון 20 דק' במהירות 3.4 מייל לשעה (בערך 5.6 ק"מ לשעה) ועולים הביתה למקלחת שנייה. ביום הבא אנחנו מתאמנים בבית על פי סרטון שערכתי עבור גייל – סרטון של התעמלות בתנועה לפי קצב משתנה. הדבר החשוב ביותר במחלת הפרקינסון הוא למוחה לדבר באופן קבוע עם שריריה בעת תרגול. בינתיים – כבר שנה שלישית למחלתה – אין כל השפעה שלילית על תפקודה ומי שלא יודע, לא יבחין שהיא חולת פרקינסון. הרופאים בגרינוויל וכאן באטלנטה נותנים את כל הקרדיט לאימון הגופני הדו-יומי (והרציני!) שלה.

ארוחת הערב היא תמיד סלט שאני מכין מראש לארבעה ימים והוא נשמר בסיר הרמטי מיוחד במקרר, והוא טרי וטעים אחרי ארבעה ימים כמו ביום הראשון. בד"כ סלט 'ישראלי', אבל אני משנה אותו כל פעם. את המנה הראשית והתוספות אנחנו מקבלים יום-יום טרי מבושל ע"י חברה טובה ישראלית של בתי אפרת (המנהלת את המכון לבריאות הנפש שלה MENTAL WELLNESS OF ATRLANTA, בנוסף לקליינטית שלה, ואין לה זמן לבשל), והחברה – סימה, מרוקאית במוצאה – מביאה יום-יום דינר לביתה של אפרת, ואפרת נתנה לנו 'מתנה' והיא הוסיפה אותנו ככתובת נוספת. היא מבשלת מצויין, בריא, ויודעת את הטעם של אפרת, שהוא גם הטעם של גייל שגידלה אותה ואת סיגל.

שבת וראשון אני השף. אני מת על אוכל ים, וזה הג'וב שלי.

ב-18:30 חדשות היום ב-NBC, ומ-19:00 עם הטלוויזיה, ומתחילה כתיבת 'המעורב'. עד 21:00 לגייל יש את תכניות הטיווי שלה, כולל משחק ג'אופרדי, ותכנית BBC שהיא מתה עליה. אני כותב ומסתכל, מסתכל וכותב. ב-21:00 מתחיל זמן הסדרות או הסרטים. לאחרונה נדלקנו על סדרות חסידים וסרטים חסידיים אבל סיימנו את כולם. לאחרונה נדלקנו על סרטים ישראלים. ב-23:00 או ב-23:30 גייל מחבקת אותי, אומרים לילה טוב, והיא הולכת למיטה. ולי יש שעה – שעה וחצי זמן לגמור את המעורב, לשפר אותו, ופה ושם להוסיף ידיעות קצרות.

'המעורב' הוא התחייבות מהנה. כמובן שלפעמים לא בא לי לכתוב אבל אני מכריח את עצמי. בד"כ זה מין "עינוי מהנה", אבל לו ניתנה לי הברירה לא לכתוב וש'המעורב' יופיע בעצמו, לפחות עדיין עתה, הייתי בוחר את 'העינוי המהנה' הזה.

סתם רציתי לספר זאת פעם ראשונה לכם שאולי אף פעם לא חשבתם על זה, וקבלתם אותו כל בוקר כאילו זה אוטומט שיוצא מה-ATM.

2. עכשיו אנחנו, היהודים, בתוך כל המהומה החברתית (תמיד היינו, אבל כשזה קורה האנטישמיות בארה"ב שוב עולה לכותרות הראשיות)

"תן לי להבין. ז"א שאתה כועס עלי ומכנה אותי כאנטי זה ואנטי זה בגלל שלא אמרתי מה שרצית שאגיד?" כך כותב סטפן ג'קסון באינסטגראם שלו.

אבל בואו נתחיל מההתחלה.

מה שקרה הוא שהווייד רסיבר של הפילדלפיה איגלס דשון ג'קסון כתב כמה משפטים אנטישמים בסושיאל מדיה, כולל השלכה שהיהודים לא משחקים; הם רק בעלי הקבוצות, וציטטה – שהיא "FALSELY ATTRIBUTED" לאדולף היטלר, ש"היהודים WILL BLACKMAIL AMERICA" (יסחטו וירוששו את ארה"ב). וסטפן ג'קסון הצדיק אותו אחרי כל הבקורת עליו בכותבו שהוא – דשון – "WAS SPEAKING THE TRUTH"

היום (אתמול) הגן שוב על שחקן הפוטבול:

n Wednesday, Jackson then doubled down on his defense of the NFL player’s anti-Semitic posts, calling out critics who are upset with his response and repeating a common anti-Semitic trope about Jewish people controlling the Federal Reserve System.

והוא הוסיף:

You know who the Rothschilds are? They own all the banks,” he said. “I haven’t said one thing that’s untrue ye

(מאין הוא יודע על הרוטשלדים רק אלוהים יודע; בוודאי שמע זאת מלואיס פרקן, ראש ה-NATION OF ISLAM, שסטפן ג'קסון ידוע כאחד ממעריציו)

*******

דשון התנצל על הפוסט שלו הבוקר בהודעה ש"אני לא הבנתי שמשמעות הציטטה היא דבר אנטישמי, ו"מי שהבין את הפוסט שלו כשנאה ליהודים לא הבין אותו נכון":

לפני שעה קלה (יום רביעי כמעט בחצות) בתכנית של דון למון ב-CNN גם סטפן ג'קסון הסביר שלדעתו בכל העניין הייתה חוסר הבנה". כשדון שאל אותו אם הוא מתנצל על תגובתו האנטישמית (היהודים והפדרל ריזרב, והרוטשילדים שולטי הבנקים), הוא הלך סחור-סחור וסרב להתנצל. רק כשדון למון שאל אותו כיצד הוא יכול היה להיות כזה לוחם ומנהיג של המלחמה נגד הגזענות בכל פעילותו אחרי רצח חבר הילדות שלו ג'ורג' פלויד, הוא הסכים להתנצל, ואמר, "I NEVER HATED ANYBODY".

כפי שראיתם בטוויטר, הוא אמר:

“I never want to put any race down or any people down. My post was definitely not intended for anybody of any race to feel any type of way, especially the Jewish community,” . 

מה שסטפן ג'קסון אמר באינסטגראם הוא ש-"דשון ג'קסון – שחקן הפוטבול – דיבר אמת ועובדה היא שבעלי הקבוצות (שרובם יהודים) נשארו אילמים בכל ההפגנות המחאה נגד הברוטליות של השוטרים, וכל בעיית אי השוויון לשחורים".

הוא גם הוסיף – ואני לא בטוח אם הוא התכוון להיטלר ולשואה – כשאמר:

Don’t act like your hardships or [sic] more devastating than ours. And u wonder why we fighting for equality,

ובקשר לבעלי הקבוצות הוא כתב:

Truth Hurts. Never waste time explaining to people who never supported u anyway

אחרי שדון למון שאל אותו פעמיים אם הוא מוכן להתנצל על מה שאמר , סטפן ג'קסון התנצל, ואמר, "האמת היא שאני אוהב את כולם" – הכוונה כמובן 'גם יהודים".

וכדי לסיים את הסיפור, סטפן ג'קסון סיים באומרו את משפט המחץ הזה:

I don’t know nothing about Hitler. And I could give a fuck about Hilter,” Jackson said Wednesday. “Today I’m saying to you…fuck Hitler. I love Jews, and I love everyone

3. כמה דברים שלא ידעתם על טורניר כדורסל שנערך בקיץ במקום אחד

כל מי שהיה מעורב בטורנירים של הקיץ למיניהם – אני לא – חייב להכיר את אלברט הול. איתן שטראוס כתב על כך ב'אתלטיק' ואני כמובן מתבסס על מה שהוא כתב. אלברט הול הוא שכבר שנים מריץ את ה-LAS VEGAS SUMMER LEAGUE (יחד עם וורן ל'גארי).

הוא גם מנהל את ה-THE BASKETBALL TOURNAMENT ל-ESPN, הטורניר שכתבתי אליו בו הקבוצות משחקות 'המפסיד יוצא' לשם מטרה אחת: לנצח בגמר ולזכות במיליון דולאר. כל השאר חוזרים הביתה עם כיסים ריקים.

ה-TBT התחיל בקולומבוס, אוהיו, לפני שמגפת הקורונה החלה. הוא מודה שהטורניר לא "הרגיש" כטורניר בתחילה, אך כשזה מתחיל

“Once you’re inside this thing, you can’t go out,” he said of the surreal circumstance. “As much as people say, ‘Oh, you can come and go and there will be some flexibility, blah blah.’ But there really can’t. Once you’re in, you’ve got to follow all the protocol

זה שעור חשוב מאד שהוא אומר שמוטב שהשחקנים והמאמנים יידעו: "לא משנה איזה הוד והדר יספקו להם, הם ירגישו במחנה סגור. הם יידעו שהם סגורים. לא בדיוק בית סוהר אבל אתה מרגיש חנוק. בטורנירים בלאס ווגאס העולם יכול היה להיהרס ולא היה אכפת לי. אתה מרגיש מנותק, ולא כולם מגיבים לזה אותו דבר".

הוא מציע דבר נוסף: לגרום ניתוק מחלט בין הקבוצות. "אסור שיהיה כל מגע ביניהם. הם לא יכולים להיות היום חברים ומחר אויבים. זה לא טבעי. ב-TBT מנענו כל מגע פיזי בין הקבוצות".

אבל ה-NBA נראה הרבה יותר חופשי בעניין. כיצד יפרידו בין שחקנים מכמה קבוצות החיים במלון אחד? זה דבר בלתי אפשרי לחלוטין.

"ב-TBT הבועה קטנה מערב לערב. קבוצה מפסידה – היא טסה הביתה. הפעם, הבועה תישאר שווה ל-8 המשחקים הראשונים, ואז בפלייאוף היא תקטן לאט-לאט. 7 משחקים עד שקבוצה טסה הביתה – אוקיי, במקרה הטוב 4. אבל הבועה כאילו מסרבת להיגמר.

"ב-TBT כל קבוצה ידעה שאם אחד מהשחקנים נמצא חיובי, כל הקבוצה יוצאת מהטורניר ומהבועה. לכל קבוצה הייתה אז היכולת להחליט מה לעשות: להכניס את כולם לבידוד לשבועיים? לחזור לבתי השחקנים? תלוי מאין הם באו. לשכור מטוס פרטי לאף אחד לא היה הכסף. זאת הייתה בעיה שלא רצינו לחשוב עליה. במקרה של ה-NBA כולם יחיו במתח תמידי. כל שחקן שלא ירגיש טוב מיד ירים את המתח של כולם עד שייבדק. והגרוע ביותר, לדעתי? שאין יידע מחלט מה יהיה במקרה של גילוי חיובי. רק כשזה יקרה – יחליטו מה לעשות, בתקווה שזה לא יקרה. זה יוצר מתח בלתי יאומן בין השחקנים".

"ב-TBT הבועה הוקטנה כל יום בחצי. כל יום היו חצי סיכויים פחות מהיום הקודם שמישהו יימצא חיובי. ככל שהטורניר נימשך כן הרגיעה בין השחקנים התפשטה וגדלה. ב-NBA הבועה תקטן כל כך לאט…כל כך לאט…"

אחת הבעיות (והסכנות) הגדולות שאני – מנחם לס – רואה היא העובדה שאם שחקן נגוע הוא אסימפטומטי, בדיקת קורונה לא תגלה זאת. כפי שהיה כתוב בעתון המקומי שלי:

For 90 percent of the people who are asymptomatic, their test won’t become a positive until after 10 days. So you may come in, I’m good, I’m good.’ Maybe you’re in Day 8 of your positive case, your first test is good. Then all of a sudden, Day 11, you’re asymptomatic, your test comes back positiv

ז"א שיש סיכון שכמה מהאנשים שייכנסו לבועה והם נגועים אבל אסימפטומטים, הדבר לא יתגלה משך כמה ימים, זמן די והותר להדביק אחרים. אגב, גם זה עדיין לא ידוע לחלוטין: האם נגועים אסימפטומטים מדביקים אחרים כמו חולים רגילים, או לא? כל כך הרבה עדיין לא ידוע על ה-COVID19 הזה!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
147 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Smiley
Editor
09/07/2020 7:44:01
paka
paka
10/07/2020 14:33:25
Reply to  Smiley

גם קאנביס הוא תרופה טבעית לפרקינסון

Smiley
Editor
09/07/2020 7:44:19
Avri
Avri
09/07/2020 12:32:06
Reply to  Smiley

ביזלי וקרופורד – שני אלה מוזכרים בהקשר של כל קבוצה אפשרית כבר לפחות שנתיים.

Smiley
Editor
09/07/2020 7:44:52

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Smiley

קאווי בלוד מנגמנט התעייף בקורונה

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
09/07/2020 8:51:51

חחחחחחחחחחחחחחחחחחח

Smiley
Editor
09/07/2020 7:45:10

Smiley
Editor
09/07/2020 7:45:27

Avri
Avri
09/07/2020 12:33:49
Reply to  Smiley

הם לא אמורים להיות במלונות מפנקים עם שפים? נראה נורא.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

מנחם כמו שאמרתי לך כל השחורים הפושעים האלה שעושים בזיזות ו"הפגנות" זה החברים בכת של פראחן והיו עושים ממך קציצות. הם כולם גזענים שונאים לבנים ויהודונים כמוך. Blm זה ארגון בת של פראחן ודומיו. זה המשנה שלהם כמו ארגוני גיאהד מביאים את כל האהבלים והנדכאים ואלו עם הנפש החלשה ושולחים אותם בדרכו של אללה.
זה מאפיין גיוס ידוע. והליברלים האהבלים עוד מצדדים בהם ומתביישים לומר להם את האמת בפנים.
זה יפה שזה נחשף תמיד ידעתי שסטיבן גקסון אהבל מצוי מהגטו שרק חושב שהוא חכם.
הכל חרטא מנחם אל תהיה פטי כמו שהיית מנחם ותחשוב שההפגנות האלה ישנו משהו או נועדו למשהו למעט לזרוע אנרכיה ונהי.
עוד אהבל כמו פטי מילס תרם להם מיליון דולר. והכי אהבל זה מייקל שבטח לחצו עליו לתרום ולעמוד יעני מאחורי השחורים (לדעתי זה מעניין למייקל את הביצה) ונתן להם 100 מיליון דולר שבטח יגנבו על הדרך.
התומך והמאמין הכי גדול במשנה של פראחן זה השיקצה אבל בגלל הכסף הוא לצערו לא יכול לחשוף את עמדותיו כמו בנושא סין אבל אני בטוח שזה יחשף יום אחד. אין לי ספק שהוא שונא לבנים ויהודים חבלז. הכל כמובן לכאורה ועל דעתי בלבד😎.

MBK
Editor
MBK
09/07/2020 8:20:28

שמעון בחייאת, כמה פעמים היית באמריקה
מתי ואיפה?
שואל מסקרנות

trusttheprocess
trusttheprocess
09/07/2020 8:24:40

6 המילים האחרונות הובאו לכם בחסות המחלקה המשפטית

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

לא אוכל לעמוד בהוצאות המשפטיות מול השיקצה אצטרך לבקש מתנה/הלוואה/תרומה של 10 מיליון דולר מברוך.
אין לי אפילו אשראי ולא נושא איתי ארנק

trusttheprocess
trusttheprocess
09/07/2020 8:51:18

ברוך בשמחה יתרום 10 מליון אבל רק אם תכניס אותו לעסקה של הצוללות

אשך טמיר המקורי
09/07/2020 9:18:47

הצוללות זאת פרשה שקשורה בכלל ביואל, מחכים לועדת חקירה ממלכתית לאחר הכשל בטיטול לאמביד והצוללת שברחה לו מהמכנס

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
09/07/2020 12:48:34

אני משלם עד היום בדמי

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
09/07/2020 8:54:43

חחחחחחחחחחחחחחחחח

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
09/07/2020 14:18:26

כל אחד וה"יהודים" שלו. אצלך זה ה"ליברלים"

Glal
Glal
09/07/2020 20:11:55

ויש גם מלכים כמוך שה״יהודים״ שלהם הם יהודים

MBK
Editor
MBK
09/07/2020 8:18:57

סטפן ג’קסון בשיאו, לוחם צדק שונא יהודים
מזכיר לי את אלה שאומרים שהם לא גזענים אבל שונאים מיעוט זה או אחר.
יש ציבור גדול בארה״ב שלא אוהב יהודים בגלל שהם עשירים ובגלל שהם מחזיקים בעמדות מפתח
לא כולם שחורים, יש מלא הילי ביליס ורק נקס שחושבים את אותו הדבר.
ה BLM תפספס בענק אם האלימות תמשיך ואם ציוצים נגד יהודים/לבנים ימשיכו.
אף פעם לא אהבתי את סטפן ג׳קסון, אם הוא תומך באמירות אנטישמיות הוא צריך לקפל את האף, להוריד את הראש ולסתום את הפה שלו לתקופה הקרובה.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
09/07/2020 8:56:38
Reply to  MBK

מומידן, כולנו גזענים ברמה כזו או אחרת, זה הטבע.
+100 לגבי סתימת הפה. סייג לחכמה שתיקה.

עגל
עגל
09/07/2020 13:20:19
Reply to  MBK

+1

אשך טמיר המקורי
09/07/2020 8:26:43

תודה רבה דוק, "1" מעניין לא פחות מכל מעורב אחר על כדורסל.
סטיבן ג'קסון מהחבר'ה של לברון והבלאק פאואר, אבל האמת שהוא אחלה גבר ופשוט בור בנושא.

מיכאל ירדן
מיכאל ירדן
09/07/2020 9:27:21

ברור הוא סחבק אחושלוקי ואח על אמת, אוהב יהודים ובני אדם באשר הם. הרי למי לא יוצא קצת אנטישמיות כשהוא עושה share לפוסט של היטלר? לכולנו, לא? 🙂

trusttheprocess
trusttheprocess
09/07/2020 8:31:11

בימים כתיקונם ג'ף לורי הבעלים היהודי של האיגלס היה חותך את דשון ג'קסון ובועט לו בתחת חזרה לקומפטון.
דשון ג'קסון הוא בדיוק מאלה שמרוויחים 100 מליון בקריירה שלהם ו 5 שנים אחרי שהוא פרש אתה מוצא אותו מקבץ נדבות בגשרים עם הסורגים מעל ה 105 פריווי

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

דשון זה או ספורטאי או ראפר או סוחר סמים או בכלא.
ראית פעם מנהל בנק שקוראים לו דשון? יותר גרוע מדשון זה דשווין😂
יש חומר טוב לסטנדאפ מהשמות האלה. איזה סטנדאפיסט שחור מרים את הכפפה? כי על לבן יגידו גזענות בימים שלא כתיקונם

trusttheprocess
trusttheprocess
09/07/2020 8:48:53

אדי מרפי וכריס רוק עשו על זה קריירה.
תחפש דברים ישנים שלהם

Avri
Avri
09/07/2020 12:30:19

שמעון, המלצה חמה על אדי מרפי בימיו המוקדמים – חפש ביוטיוב, אתה תשתין מצחוק. לא תאמין שמישהו אכן מדבר ככה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Avri

מכיר הכל של אדי מרפי וכריס רוק הם שניהם בראשמור שלי. הכוונה הייתה מהקומיקאים החדשים

Berch
09/07/2020 8:38:03

אחלה סיפור הוצאת על סדר היום שלכם.
חייב לציין שהייתי מרותק.
באמת
🙂

Avri
Avri
09/07/2020 12:28:41
Reply to  Berch

+1

עגל
עגל
09/07/2020 13:21:56
Reply to  Berch

נכון. ואני, כשהגעתי לתיאורי הסייסטה, עוד הלכתי להתחלה לחפש את הפרט החסר שהוא שעת הקימה בבוקר . . .

Yinon Yavor
Editor
09/07/2020 8:46:36

תודה דוק.
אם אתם בעניין סרטים ישראלים, ממליץ לך על "מבצע סבתא" הקליל והמצחיק. קצת על החיים הישראלים שמערבים קיבוצניקים, צבא, והחיים עצמם…

Barry
Barry
09/07/2020 8:52:13

אני מעריך שמנחם יסגור את סיפור הגזענות של דשון ג'קסון וחברו מעריץ הדת הרדיקלית בעולם – סטיבן ג'קסון – כאייטם רק להיום.
לא אייטם מתמשך חלילה. זה לא טראמפ הרי.
זה הרי לא סקסי מספיק כשגזען, מעריץ הדת הרדיקלית בעולם, נכנס בכל יהודי העולם באשר הם. אין ריטינג.

trusttheprocess
trusttheprocess
09/07/2020 8:58:54
Reply to  Barry

סטיבן ג'קסון הוא אידיוט שאין לו מושג אפילו מי זה היטלר, רוב הסיכויים שאין לו מושג גם על ההיסטוריה של השחורים בארה"ב , הוא פשוט תופס טרמפ.

סטיבן ג'קסון הוא גם לא נשיא ארה"ב, הוא לא קובע מדיניות , הוא גם לא עומד בראש הממשלה הפדרלית והצבא הכי חזק בעולם.

מצא את ההבדלים

ברוך רובין
ברוך רובין
09/07/2020 9:15:08

כן אבל הוא ספורטאי שאמרו לשמש דוגמה שמקבל תמיכה מדוראנט ודומיו, שמצד אחד בוכים על גזענות ומצד שני אנטישמיים,ושונאי לבנים , והדבר העצוב שמקבלים גיבוי מהתקשורת , אני לא צריך להגיד לך מה היה קורה אם שחקן לבן היה אומר דברים כאלה את דרו בריס שחטו בתקשורת וקראו לו גזען על שטויות, את שדרן סקרמנטו פיטרו וקרעו לי גזען בגלל שהוא אמר שחיי כל האנשים משנים את סטרלינג העיפו מהליגה על הרבה פחות .״ לא ידעתי״ לא תופס כאן, כמו שלברון ממש ״לא ידע״ שהוא שר על כסף יהודי

מיכאל ירדן
מיכאל ירדן
09/07/2020 9:29:18
Reply to  Barry

ברור, תקרא את מה שאשך כתב בתגובה 9. סטיבן ג'קסון הוא גבר גבר סתם התפלק לו אנטישמי.
אם זה טראמפ או ברוך רובין שאומר שרוב הערבים רוצים לראות את ישראל במצולות הים אז…….

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
09/07/2020 8:59:27

מנחמנו
מעריכים מאד את המאמצים שלך וזו לא סתם אמירה בעלמא.
הפעלתנות שלכם, מכל הסוגים, תאריך את ימיכם בבריאות, זה מה שאני מאחל לך ולג'ייל.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
09/07/2020 23:30:25
Reply to  מנחם לס

וואו
6 קילו? לא קל בכלל.
גם אני ירדתי חמש וחצי קילו. הייתי כמעט 85 ועכשיו 79 וחצי על 185 ס"מ. רוצה לרדת עוד קילו וחצי ולהתייצב על 78 נקי. זה המשקל האופטימלי שלי. בהישג יד עד סוף יולי.

דקסטר
דקסטר
09/07/2020 9:14:25

וואלה נהניתי מסעיף 1.
טוב השחורים ידועים בתור הגזענים הכי גדולים באופן יחסי. ובמיוחד כלפי יהודים כי יש להם קרבה לאיסלאם וקלים למניפולציות רגשיות.
.
אבל זה ההבדל, היהודים בינתיים מתרכזים בלעשות ביזנס. השחורים מרוכזים בלבכות.
זה לא משהו שיישאר הרבה זמן על סדר היום לדעתי ובצדק.

ברוך רובין
ברוך רובין
09/07/2020 9:16:38
Reply to  דקסטר

דקסטר ידידי כרגיל אתה צודק , הרי מלקולם X הוא גיבור אצלם

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
09/07/2020 13:40:31

לגבי טענתך אתמול המעורב ליום רביעי שהקורונה היא המצאה (לא זוכר הניסוח המדויק אך זו רוח הדברים), אז יש לי שאלה אליך:
האם מעל 15,000 חולים פעילים, 117 חולים קשים ו-344 מתים עד כה, אלו נתונים של מגיפה מומצאת???

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
09/07/2020 13:41:03

*במעורב

מיכאל ירדן
מיכאל ירדן
09/07/2020 14:07:04

344 מתים שממוצא הגילאים שלהם הוא 81!! שזה גם במקרה ממוצע תוחלת החיים בישראל. כן, זו המצאה.
לסגור את המדינה בגלל מת אחד ביום בממוצע (וזה עוד בתחילת המחלה, זה הולך ויורד), כן – זו המצאה.
אם תעשה בדיקות כמה ישראלים חולים בהרפס תמצא הרבה יותר מ-15,000. לא סגרנו את המדינה עד עכשיו בגלל זה.
דיי להמצאות.

ברוך רובין
ברוך רובין
09/07/2020 14:34:38

אני לא אמרתי שאין קורונה , אמרתי שזה בלון נפוח הרבה יותר ממה שעושים ממנו

גיא הירוק
Admin
09/07/2020 10:01:47

אני בהלם. יש אנטישמים בעולם. או גזענות הכלל.
.
רגע לפני שבוחרים שוב בהכללות גסות,
אולי שווה להזכיר לרגע מה אמר מנהיג שחורים בולט:
.
"הוא אכן נביא אמת גדול, פה ושם מגלים אנו את אלו שמסרבים לשקוט
מאחורי חומת המגן של חלונות הזכוכית הצבעוניים, שאינם חדלים
לבקש את גילויי הרלוונטיות של התובנות האתיות האדירות של המורשת
היהודית–נוצרית שלנו, להיום, לדורנו. אני מרגיש שהרב השל הוא אחד
מן האנשים הרלוונטיים לכל הזמנים, שניצבים תמיד בתובנה נבואית כדי
להדריך אותנו בימים קשים אלו. הוא היה אתנו ברבים מן המאבקים שלנו.
אני זוכר את הצעידה מסלמה למונטגומרי, איך הוא עמד לצדי וביחד עמנו
בשעה שניצבנו נוכח המשבר. אני זוכר היטב את המפגש שלנו בשיקגו,
בכנס על דת וגזע."
.
הדובר הוא אחד מרטין לותר קינג. מושא דבריו הוא הרב יהושע השל.

Avri
Avri
09/07/2020 12:27:00

הכללות זה תמיד רע, וברור שיש אנטישמיים בעולם, אבל כן, תמיד כשזה קורה אני קצת בהלם. והלם זו אכן התגובה ההולמת להערות מסוג זה. להתעלם או לנפנף את זה הצידה זה לא פתרון שאני מוכן לאמץ.

גיא הירוק
Admin
09/07/2020 12:44:47
Reply to  Avri

אנטישמיות\ כמו כל סוג של גזענות,
לא זאת שהיא ראויה לגינוי. צריך להילחם בה.
.
ועדיין,
התגובה הנ"ל (כולל התיח שהציניות שבו לא עברה מסך) צריכה להיקרא לצד הקונטקסט (ההכללות) שבתגובות למעורב של מנחם.

רן הנרגן
רן הנרגן
09/07/2020 14:48:27

הרובד הבסיסי עליו יושבת האנטישמיות היא הבורות. סטיבן גקסון מדבר על הרוטשילדים ששולטים בעולם. זה כל כך ה מאה 19.זו סיסמא לעוסה שמצביעה עד כמה הוא בור בנושא. הזן של האנשטישמי המודרני היה מאשים את סורוס (יחד עם ילדז). הוא אומר על דושון (שלצחוק על השם שלו זו גזענות בפני עצמה) שהוא אומר את האמת שלו ובכך מדגיש את הבורות של שניהם. לדושון לפחות היה שכל להתנצל.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

למה גזענות? הוא לקח שם תמים שון ועשה אותו פושע..

ארז
Editor
09/07/2020 12:58:17

השל בכלל דמות מדהימה, הוא ״ייצג״ את יהדות אמריקה בוועידת הותיקן השניה איפה שהכנסיה הקתולית הודיעה שאסור לרדוף את היהודים או להאשים אותם בהריגתו של ישו.

רן הנרגן
רן הנרגן
09/07/2020 14:52:19
Reply to  ארז

העובדה שהשל אינו אחד מדמוייות המופת של היהדות שכל בוגר תיכון בישראל מכיר אלא שאלת טריויה לכל היותר היא אינדיקציה להתבטלות של החילונים בישראל מול הדתיים.

גיא הירוק
Admin
09/07/2020 19:00:57

מהמדויקות שבהבחנות שנכתבו באתר.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
09/07/2020 10:09:28

אחלה מעורב, תודה רבה מנחם ולילה טוב לך ולגברת
מקווה שנתחיל העם העיסוק בכדורסל כמה שיותר מהר. למען האמת, קצת נמאס לי לשמוע את דעתו של כל אחד על בעיות האפרו אמריקאים (כל אחד רשאי להחזיק דעה, כמובן, אני רשאי לא לרצות לשמוע אותה…)

Avri
Avri
09/07/2020 13:07:09

בהחלט עברנו בחודשים האחרונים על דעתו של כל אחד ואחד מאיתנו בענייני ביבי נתניהו, דת-מדינה, הקורונה, השחורים בארה'ב, הערבים בישראל, ויחסי אשכנזים-מזרחיים. אני מבין שנמאס. מצד שני עוד לא דיברנו על שינויי האקלים, חוסר הצדק הבינדורי, כשלון מערכת החינוך בישראל, ירדנה או עפרה, ומצבה המשופר של הכנרת. יש לנו עוד קצת חומר שבשאיפה יחזיק אותנו עד סוף יולי.

אשך טמיר המקורי
09/07/2020 13:41:01
Reply to  Avri

ברור שעפרה. מנגבת את ירדנה

Avri
Avri
09/07/2020 15:34:04

תשמע, מודדים דברים כאלו על בסיס קריירה שלמה ואסור לשכוח שירדנה גם נתנה שנים יפות גם בקולג'ים (להקת הנח"ל) ולקחה שם תארים על ימין ועל שמאל. ירדנה גם שיחקה בנבחרת יותר פעמים (פעמיים ארוויזיון פלוס הנחיה). מצד שני עפרה עבדה קשה וקרעה נעליים בליגות משנה בתחילת הקריירה שלה (פסטיבל שירי המזרח), פרצה בעונה חלומית (עונת 79, עם שלאגר ושיר הפרחה), ובסוף גם נתנה קריירה בינלאומית הרבה יותר מרשימה משל ירדנה. גם עפרה כיכבה בנבחרת (עם השיר חי, אירוויזיון 1983), ולצערנו סיימה כמו דראזן, כשמייטב שנותיה עוד לפניה. החלטה קשה אבל אני הולך עם עפרה.

אשך טמיר המקורי
09/07/2020 19:32:41
Reply to  Avri

השיא של עפרה היה יותר קצר אבל יותר גבוה.
גם ההישגים הבינ"ל שמים אותה בראש.
חבל – הפציעות גמרו אותה.

ברוך רובין
ברוך רובין
09/07/2020 15:57:04

אני עם האשך כאן אברי עפרה עושה לה פוליש וקס

Avri
Avri
09/07/2020 16:03:14

כמו שניתחתי באריכות למעלה, כנראה שגם אני. למרות שירדנה עם השמלה הצוענית, זה אימאג' שלא יוצא לי מהראש כבר די הרבה שנים.

פאקו
Admin
09/07/2020 16:24:23
Reply to  Avri

מסוג הקרבות שהיו שייכים לביטוי "אני מאחל הצלחה לשני הצדדים".

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

עפרה מנגבת

Avri
Avri
09/07/2020 16:42:25

ניגבה, בלשון עבר.

רן הנרגן
רן הנרגן
09/07/2020 11:10:03

מנחם, אם תכין מאמר מסודר על תוכנית פעילות / תרגול גופני לחולי פרקינסון, תצרף סרטני הדגמה וכו ותפרסם במקום קבוע באתר, זו תהיה תרומה עצומה לציבור גדול של חולי פרקינסון ומשפחותיהם. זה כמובן מאמץ גדול , פי כמה וכמה מכתיבת סדרת מעורבים שבועית שהיא כשלעצמה משימה לא פשוטה (אני מקסימום מפרסם לינק למאמר באנגלית ולעולם לא מתרגם אותו) , אבל זו יכולה להיות התרומה הכי גדולה שלך לחברה. פה באתר יש 30 – 60 משוגעים לעניין ועוד כמה מאות עוקבים שנהנים מאד ממנו אבל חולי פרקינסון יש אלפים ועשרות אלפפים ולדעתי יש להם מעט מאד מידע מקצועי על פעילות גופנית והתרומה שלה לאיכות החיים.

מיכאל ירדן
מיכאל ירדן
09/07/2020 12:08:05

מנחם היה מאד מעניין ומפתיע לקרוא על שגרת היום שלך, מזכיר לי את הימים הראשונים שההורים שלי יצאו לפנסיה ומאז הם נהנים מהחיים ואפשר רק לקנא. מודה שגם לי הייתה את המחשבה של ״מה יש לו לעשות חוץ מלכתוב לנו ;)״ אבל זו רק מן חצי מחשבה כזו כי ברור שתמיד תוכל למצוא שימוש אחר לזמן אבל גם ברור שאתה נהנה מזה כמו שברור שכל הקוראים פה באתר (כמוני) שנכנסים דבר ראשון על הבוקר לקרוא את המעורב ולא משנה אם אתה מדבר על כשרונות חדשים באנ.בי.איי, רודה בלייקרס או בטראמפ או מעדכן אותנו במחאות. כיף לקרוא הכל ואני לא מפספס מלה גם ממעורבים ארוכים. תחשוב לכמה אנשים אתה עושה טוב.. זה נהדר!

Avri
Avri
09/07/2020 12:20:00

מנחם, המאמץ שלך ממש לא מובן מאליו. יש המון הערכה לפועלך בימים אלו (כמו גם בעשרות השנים שקדמו להם).

מצטרף לינון בהמלצה על הסרט 'מבצע סבתא', הסרט הכי מצחיק שראיתי בחיי. יש שם משפט שמתאר את פועלך בצורה הכי טובה: "אתה מתחיל הכי מהר שלך, ולאט לאט אתה מגביר…". מה גם שיש פה באתר כל כך הרבה שגמרו כמו מוטי בננה…

סטיבן ג'קסון חתיכת דרעק. אין בכלל ספק שיש בעית אנטישמיות בהמון קהיליות בעולם, לא תמצא מי שיתווכח עם זה. ברור גם שהצביעות ששמעון ושות' חוגגים עליה – אסור (בצדק) לדבר על שחורים אבל דם יהודים מותר – היא נוראית. באותה מידה צריך גם לזכור שגזענים יש בכל מקום, כן, גם בישראל, וכן, גם פה באתר. צריך גם לזכור שאסור לתת להם להוריד מהמאמץ להביא לתיקון אמיתי – מאמץ שכנראה אף פעם לא יגמר, אבל חייב תמיד להמשך.

רועי ויינברג
Admin
09/07/2020 12:26:10

תודה מנחם. הכתיבה שלך, day-in-day-out, מחזיקה את האתר (ואתה יודע את זה גם בלי שאכתוב את המשפט הזה). שמח שאתה מצליח להשאר עסוק ביום-יום

NFS
NFS
09/07/2020 13:57:16

100+

ארז
Editor
09/07/2020 12:34:52

דוק, שתיתי כל מילה בתענוג, כיף לשמוע איך אתה מעביר את ימיך ודואג לפרגן לנו מעורב ותגובות ולנהל את האתר הזה.
לגבי הקאנון החדש שהיה חייב, חייב! להביע את דעתו המלומדת והמנומקת בנושאים שאין לו מושג וחצי מושג בהם, מה שמעניין הוא המשפט ״אל תשוו את הסבל שלכם לשלנו״ שלא מפתיע. חלק מתנועת Black Lives matter והשיח הנוכחי עובד על הרעיון שזה שנניח בחור לבן גדל בשכונת עוני, זה לא הופך את הסבל שלו לשווה ערך לזה של בחור שחור כי לשחור יש גם את המטען הגזעני והיחס המפלה, וכי הלבן לא בא ממשפחה שסב סבה היה עבד וכן הלאה. התוצאה הלא מפתיעה, האמת, היא שעכשיו גם סבלותיהם של היהודים בשואה ״לא שווי ערך״ לסבלותיהם של שחורים בני זמננו כי אחרי שדוחפים מנטרה או סלוגן גורפים קצת קשה לקחת אחורה ולהגיד ״טוב, חוץ מאלה ואלה ואלה״.

וכן, היו המון יהודים בcivil rights movement. יהודים יודעים טוב מאוד מה המשמעות של חוק לגזע הזה וחוק לגזע ההוא.

עגל
עגל
09/07/2020 13:27:35
Reply to  ארז

הג'קסון הזה ואחרים הם טיפשים גדולים.
אבל היהודים לא יכולים לצאת טוב משום עימות מול השחורים שעיקרו "מי יותר מיסכן".
כשיש הפגנות של שחורים נגד קיפוח ואלימות עדיף ליהודים לתמוך ולהוריד פרופיל.

ברוך רובין
ברוך רובין
09/07/2020 14:37:18
Reply to  עגל

היהודים לא בוכים על מי יותר מסכן, אנחנו מתרכזים בלשפר את המעמד שלנו דרך עבודה קשה , ולהגיע לעמדות מפתח, השחורים מתרכזים בלבכות אכלו לי שתו לי

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
09/07/2020 15:25:08

לפחות הם לא מתרכזים בלראות רק מה שבא להם

Glal
Glal
09/07/2020 20:13:13

בשביל זה יש מלכים כמוך

ארז
Editor
09/07/2020 19:57:30

להגיד ״השחורים״ וכו׳ לא בדיוק מקדם דיון נגד הכללות.

Glal
Glal
09/07/2020 20:14:03
Reply to  עגל

מה שנקרא תתמכו ותשתקו הא? עבור לברון זה היה השפלה אבל להציע את זה לעם שלם זה תקין.. מניפלאות הליברליזם

יניב ש.
Editor
09/07/2020 12:56:46

אוי סטפן ג'קסון, כמה בורות וכמה עליבות.
אבוי למחאה שזהו אחד מהבולטים בה.

Alex Rabino
09/07/2020 13:51:26
Reply to  יניב ש.

+1

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
09/07/2020 13:03:35

באלו סדרות חסידיות וסרטים חסידיים מדובר?

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
09/07/2020 17:14:00

רבי יעקב הסרט, חובה למי שלא ראה. מנחם, אתה והזקנה צריכים לראות, חייבים לראות כי לצחוק זה טוב!!!

צ'יקו
Admin
09/07/2020 13:31:34

אחלה מעורב מנחם!
איזה תמונה הבאת, שתהיה בריא! ואני בבידוד ובצום…. מה שלא הורג מחשל!

Zivke
Zivke
09/07/2020 13:32:15

סטיבן ג'קסון כל כך מטומטם שהוא אפילו לא מבין שהעובדה שטיפוס כמוהו מקבל זמן מסך היא חלק מהבעיה

עגל
עגל
09/07/2020 13:33:17

תודה מנחם. חיי היום-יום שלך מעניינים. כן, אפילו לאור השגרה שיש בה. איך יכול להיות שמישהו יותר צעיר, שעובד במלוא אונו ומטפל ב-5 ילדים, אישה אחת, כלבה, חתולים, גינה, ועוד סטודנטיות, שמג'נגל את הכל בו-זמנית וחי בקצב הרבה יותר מהיר יגיד דבר כזה? מסתבר שאם צוללים לחייו של מישהו, כל אחד! מגלים עולם ומלואו.
למדתי את זה מקריאה של ההספדים שנכתבים אצלנו בעלון הקיבוץ. מסתבר שללא יוצא מן הכלל החיים של אנשים אחרים הם הרפתקה.

dror
dror
09/07/2020 14:18:43

תודה מנחם והרבה בריאות ואושר לשניכם.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
09/07/2020 14:33:29

קלים למניפולציות רגשיות? אז איך אתה קורא לעם שיושב בישראל וכל מה שצריך זה לציית לו ערבים או אירן או השמאל כדי שהם יגיבו כמו כלבים שצלצלו להם בפעמון?

ברוך רובין
ברוך רובין
09/07/2020 14:41:17

כל אדם בפרט וחברה ככלל קלים למניפולציות רגשיות, יש סיבות למה עסקים כמו פורקס , וקוסמטיקה משגשגים , גורמים כמו פחד ידועים ביעילות שלהם כאמצעי שליטה (הדת עושה את זה אלפי שנים בהצלחה,״ ומנהיגים״ למדו ומשתמשים בכלי היעיל הזה).

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
09/07/2020 15:23:39

אז למה אתה מסכים עם דקסטר כשהוא מצביע על שחורים כרגישים במיוחד?

ואם אתה כבר כאן. מה היית אומר אם היה כאן ברוך רובין הגרסה השחורה אמריקאית שהיה מספר איך שנאת לבנים ו/או יהודים זה לא גזענות כי היא מבוססת לא על שנאה לגזע אלא על המעשים שלבנים/יהודים עושים לקהילה השחורה שלו?

ברוך רובין
ברוך רובין
09/07/2020 15:53:14

אתה יודע שיש לך נטייה להכניס מילים ומחשבות לפה ואז לנסות לייחס לזה משהו שאני אמרתי, איפה כתבתי שאני שונא מישהו על פי היותו אדם, איפה כתבתי שאני שונא ערבים/ שחורים/X מסויים , איפה הכללתי אדם בחברה ? יש חברות שלמות שנוטות לY מסווים יתר אם זה אומר שכל פרט מהם בכיין ממש לא?

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
09/07/2020 16:26:52

הקטע שאתה נמנע מלענות על השאלה זה מתוך חוסר הבנה של השאלה, מתוך חוסר הבנה שאתה לא עונה על השאלה, או מסיבה אחרת כלשהי?

ברוך רובין
ברוך רובין
09/07/2020 16:58:01

אני לא עונה מסיבה פשוטה שאתה מנסה לדחוף מילים ומסקנות שלא שלי לפה שלי, כאילו אני אמרתי אותם , דיברנו על מניפולציה לפני דקה. אבל לשאלתך לשנוא אדם על פי בסיס קבוצה אתנית או גזע זה גזענות , לשנוא אדם בפרט על רקע פעילות של הקבוצה האתנית / צבע עור שהוא שייך עליה ולא על פי דעותיו ומעשיו האישיים זה גזענות, אני לא זוכר שלבנים/יהודים היום כקבוצה שונאים את השחורים

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
09/07/2020 17:21:08

אני לא מנסה לדחוף לך כלום. אני שואל אותך שאלות על בסיס דברים שאתה בעצמך אמרת באמת צריך לתת לך קישור לתגובה בה אמרת שאתה שונא אדם לא בשל היותו אדם אלא בגלל המעשים של אותו אדם? אז השאלה שלי הייתה מה היית אומר לאדם כהה עור שהיה אומר את זה על לבנים ויהודים בארה"ב? זה לא מסובך וזה לא מבקש לשים לך שום מילים בפה. תאמין לי שאני לא צריך ממך שום מילה נוספת כדי למצוא מילים שלך שראויות לגינוי, אבל זה ממש לא מה שאני מחפש.

ברוך רובין
ברוך רובין
09/07/2020 17:44:55

אמרתי על פועלו של אותו אדם כיחיד, ברגע שאתה מייחס את הפעולה של קבוצה מסוימת לאדם כמו למשל להגיד כל הערבים/שחורים/יהודים הם מחבלים/גנבים/נוכלים זה גזענות ולשנוא פרט רק בגלל שהוא מאותה קבוצה שלא עשה לך כלום זה גזענות. אז אדם שחור ששונא את כל הלבנים בגלל שX מסויים מתוכם פגע בשחורים זה גזענות , בדיוק כמו שיהודי ישנא את כל הערבים בגלל שX מתוכם מחבלים.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
09/07/2020 17:57:43

להבנתי בתגובה שאני מדבר עליה טענת שהשנאה שלך כלפי ערבים אינה גזענות כי רובם בעצם תומכים ברעיונות ובפעולות שבגינן אתה שונא אותם.
.
אני מציג בפניך שאלה לגבי אדם שחור שיטען את אותו הטיעון כלפי הלבנים ו/או היהודים בארה"ב.
.
הוא לא שונא אותם כבני אדם על בסיס צבע עורם או דתם, הוא שונא אותם כי המעשים שלהם והתמיכה הפוליטית שלהם במעשים שפוגעים בו ובאנשים שמבצעים פגיעה זו בו אכן פוגעים בו ובקהילתו.

אם אני מבין נכון, אתה אומר כאן שזה לא משנה שמה שהוא אומר נכון כאשר הוא טוען שתשעים אחוז מהלבנים ו/או היהודים שתומכים באנשים שמבצעים את הפגיעה בו ובקהילתו. כאשר הוא יטען שהשנאה שלו אינה גזענות הוא יהיה טועה?

אז אם אני מבין אותך נכון כאן, אתה בעצם טוען שאתה חוזר בך מהטענה שלך שאינך גזען כלפי ערבים וטוען שאתה כן גזען כלפי ערבים?

אשך טמיר המקורי
09/07/2020 19:35:35

ת'וג עזוב, ברוך זה כמו דמות בקווסטים, אם אתה אומר משהו שהוא לא מסוגל להתמודד איתו הוא פשוט חוזר על המשפט האחרון שלו.

Glal
Glal
09/07/2020 20:36:28

זה גם מאוד יפה שליצן מנותק כמו אשך תומך בהבלים שלך.

ברוך רובין
ברוך רובין
09/07/2020 20:41:26

טוג עוד פעם אתה מכניס לי מילים לפה , זה נהיה מתיש דיון כזה , תמצא לי איפה כתבתי שאני שונא ערבים? שאני גזען כלפיהם? שאני מתייחס לערבי X מסויים כפרט ביחס שונה מיהודי, אני מבקש ציטוט אחד, אם תרצה שנמשיך את הדיון.

כתבתי ש81 אחוז מערבי ישראל תומכי טרור (הצביעו לרשימה המשותפת) , וכתבתי גם שיש לא מעט ערבים ישראלים שרוצים לבנות את ישראל ולהשתלב במדינה אני מתייחס קודם כל לאדם עצמו כתבתי גם שכאדם ערבי X מסויים כפרט יקבל ממני יחס שווה לחלוטין לאדם אחר על פי הפעילות שלו ולא על פי מוצאו הרי שמתי את הרשימה המשותפת ובן גביר באותה סקאלה זה אומר שאני שונא יהודים? .

ברוך רובין
ברוך רובין
09/07/2020 20:51:04

העברית שלי לא כמו פעם אז אני אצטט את אבי עיני שהסביר הרבה יותר טוב ממני:
״אין ספק שרבים מאזרחי המדינה מהמגזר הערבי מתנגדים לקיומה . אם גזענות זה לומר את האמת אז אני גזען שיהיה .
תרבות הPC כל היום עסוקה בלדאוג שציפור נפשו של אף אחד (פרטי כמובן) לא ייפגע מהכללתו באיזושהי קבוצה. כמובן שלדרוש ממנו איזה סטנדרנט/ להוקיע התנהגות פסולה זה לא שייך העיקר שהוא חלש (במילים אחרות אין לנו דרישות ממנו ולאחריות למצבו )
אז כן , אם הרשימה המשותפת (שמייצגת למיטב ידיעתי את מירב ערביי ישראל) בבסיסה מתנגדת לקיומה של מדינה יהודית (והיא אכן מתנגדת , אין לי כח אפילו להתחיל להביא ציטוטים ) אז כן יש מקום להכללה ,בניגוד למשל .
הפוסט מודרניסטיים פשוט לא יודעים להבדיל בין יחס לכלל ובין יחס לפרט ומבחינתם יחס לפרט עולה על כל שיקול אחר . אז לא , לדעתי יחס לפרט הוא כחלק ממקומו בכלל – ככה בני אדם עובדים (ותמיד יעבדו ) . בוודאי שאני אתייחס בכבוד ובהגינות לאדם ערבי פרטי (כפי שציינו פה – רופאים/רוקחים וכו' וחלקם אכן אזרחים מצויינים ) ואני כמובן לא אפגע בהם באיזושהי צורה אבל זה לא סותר את העובדה שנתח מכובד מהחברה שלהם תומך בחיסול המדינה (כפי שהיא כיום) וכמגזר/חברה יש פה איזשוהי בעיה שנדרש אליה פתרון (ולפני שתקפצו -בעיקר בפן החינוכי /תרבותי ) ואני אגיד את זה בקול רם .״

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
10/07/2020 2:21:48

ברוך, זה לא צריך להיות כל כך מסובך. אתה מצד אחד גורס שהיחס שלך לערבים אינו גזעני. יופי, מצויין, נהדר, נרשם.
אבל מצד שני, אם אדם שחור בארה"ב יטען את אותה הטענה שאתה טוען כנגד ערביי ישראל כלפי לבני ו/או יהודי ארה"ב אתה אומר שהוא גזעני.
כל מה שאני מבקש הוא שתיישב את הסתירה כי אתה לא יכול גם וגם. תבחר. זה הכל. מאוד פשוט.

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
10/07/2020 2:36:51

אני ארים את הנבוט בריח כפפה,אני מתעב מוסלמים,הומואים,פוליטיקאים ובראש צועדים יד ביד נתניהו,הפלולה,וגנץ ביחד

ברוך רובין
ברוך רובין
10/07/2020 3:24:36

טוג כמה שאלות לי אלייך
א. איפה היחס שלי אל הערבים הוא גזעני? אני הרי שם את כהנה וממשיכיו ואת והרשימה המשותפת באותה סירה , אני אומר דבר מאוד פשוט שמי שמצביע לרשימה שנגד ישראל שתומכת בטרור , בפעולות תג מחיר, בפגיעה באזרחים ובכלכלתה של מדינת ישראל הוא תומך טרור (ואני מנמק את זה בסטטיסטיקה שאתה מתעלם ממנה פעם אחר פעם). אני גם אף פעם לא מאשים את כל הערבים ומציין פעם אחר פעם את ה81 אחוז שהצביעו להם ומזכיר שיש לא מעט ערבים שרוצים להשתלב במדינה (ואליהם אין לי מילה רעה אחת) .
ברגע שאתה מכליל את כולם בגלל מוצא/ צבע עור יש כאן גזענות, איפה עשיתי את זה?
.
איך אתה משווה אחד שמצטט את היטלר שתומך בפראחן שמאשים את היהודים בטרמיטים שאומר כל ואני מדגיש את המילה כל היהודים יסחטו את אמריקה , לעומת מה שאני אומר?
.
אם אדם שחור היה אומר שיש לא מעט מהציבור שהוא לבן/ יהודי שרוצה להשמיד את המדינה שמוכיח את זה במספרים וסטטיסטיקות ולא מתייחס ככלל אלא רק לאחוזים המדוברים לא הייתי אומר מילה, יש מבין יקירי?

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
10/07/2020 4:28:50

ברוך תפסיק לסבך. השאלה פשוטה מאוד. השאלה איפה הבעת גזענות לא רלוונטית. הנתונים הלא נכונים שאתה פולט לא רלוונטים.
ההשוואות שאני לא עושה שאתה איכשהו מדמיין שאני עושה למרות שאתה מתבכיין פעם אחר פעם על זה שאני מכניס לך מילים לפה לא רלוונטים.
הנסיונות שלך לצייר תסריטים אלטרנטיבים לא רלוונטים.
.
הדבר היחיד שרלוונטי הוא הבחירה שלך.
א) אתה והשחור המקביל שלך לא גזענים
או
ב) אתה והשחור המקביל שלך כן גזענים.

.
זה הכל. תבחר. א או ב. זה עד כדי כך פשוט.

ברוך רובין
ברוך רובין
10/07/2020 13:04:54

Thog אבל זה לא שחור שמקביל עליי, מה שאתה אומר זה גזענות ומקביל אותו אלי דבר שלא נכון, השחור המקביל שלי היה אומר : יש X ככה וככה לבנים גזעניים שלא אוהבים שחורים,
ולא היה מאשים בכך את כל ואני מדגיש שוב את כל הלבנים, אתה מבין את ההבדל? לא אני ולא השחור המקביל שלי במצב הזה גזעניים.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
10/07/2020 15:46:19

ברוך
כמה פעמים צריך לרשום לך את זה במפורש כדי שזה יהיה ברור?
השחור טוען אותה טענה בדיוק אותו הדבר.
עכשיו אתה מסוגל לבחור?
א או ב?
אות אחת תגובה. זה הכל. כל כך פשוט.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
10/07/2020 0:47:47

ברוך, מסכים עם כל מילה שלך לגבי המשותפת והחברה הערבית בהכללה.
מעל ל 80% מנדטים אומר הכל לגבי רוב ערביי ישראל. הם לא רוצים שילוב אמיתי בחברה הישראלית כמו שנטורי קרטה ועוד קבוצות חריידים לא רוצים את הערבוב הזה. זו לא גזענות אלא הגיון פשוט… כן יש אחים ורופאים, אז מה?
מעניין שמאז קום המדינה כשנתנו לערביי ישראל ת"ז כחולה וזכות הצבעה, לא קמה מפלגה שבנויה מערבים ויהודים שמטרתה השילוב אמיתי שלהם בחברה בלי לתקוף את המדינה…
למה?
הרי למפא"י ההיסטורית הייתה נגיעה בחברה הערבית ולא יצא מזה כלום.

ברוך רובין
ברוך רובין
10/07/2020 3:28:37

ברור דוק שוב אנחנו אומרים פעם אחר פעם את המילה רוב , ולא את המילה כל וכאן יש שינוי גדול שמשום מה לא מתייחסים אליו.
.
עזוב את זה ראית מה קורה כשחברה ערבית תומכת בקהילה הגאה, היא מוחרמת מהציבור שלהם בכל מקום אפשרי, המחבלים שנמצאים בהרשימה המשותפת ש״רשמה״ על דגלה את שוויון זכויות מדיני ואזרחי סותמים פה, ולא מוציאה תמיכה בקהילה הגאה.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
10/07/2020 7:35:18

זה הנרטיב, מצחיק שיש אנשים שפשוט מתעלמים מכל הדברים ה"טובים" שיש לרוב בני דודנו להציע וצועקים גזענות, גזענות…
חחחחחחח, זה לא מצחיק? על כל דבר גזענות. פגעו בציפור נפשם. מה עם הגיון פשוט?
למי שעוד מאמין בשלום עם הערבים המכונים פלסטינים אני רק אחזור בפעם 1,500,927.333, אין שום כוונה לשלום אצל אויבינו, הכל חלק מתכנית השלבים, ההוכחה הכי טובה היא ספרי הלימוד של הערבים היושבים בגדה. אני לא צריך להבין אותם ולהתחבר אליהם. אני לא אשם בספרים האלה ובמה שמסופר שם. איזה גשר הם לשלום???
הוגש בשם גזען קטן שמו רזי.

Glal
Glal
09/07/2020 20:35:27

מאוד יפה להגיד אבל עד כמה שאני זוכר לא היה מנהיג יהודי כלשהו שקרא שצריך להשמיד את השחורים בארהב נכון? אתה דמגוג מהסוג הגרוע ביותר – זה שעוטף את השטויות שהוא אומר באיצטלות פסאודו אינטליגנטיות. לך לישון על האף, ערבים הם האוייב שלנו לפי הגדרתם וזה שמלחמה באוייב היא מילה גסה עבורך אומרת משהו עליך ולא על העם החפץ חיים בציון.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
10/07/2020 2:31:26
Reply to  Glal

גלל,
ראשית, הטענות הלא רלוונטיות שלך לא מעניינות אותי.
שנית, אני מבין שאין לך שום עניין במציאות ושאין ולא יהיה לך עניין להתעמת איתה. זה בסדר לא אטרח לנסות להציג לך אותה ממש כפי שאני לא טורח לעשות זאת עבור ברוך, דר' נייטרלי וכל השאר.
אתה לא שווה את הזמן שלי.
אני מבין שזה מאוד קשה לך להבין. בסדר, אני לא אקשה עליך ולא אטריד אותך. אל תתאמץ. פשוט תוותר מראש ואל תקרא ואל תנסה להבין מה שאני כותב. מראש אתה נכשל אז חבל.

Glal
Glal
09/07/2020 20:31:49

מזל שיש מלכים כמוך שמצילים את כבודנו כבוטים

historyteacher
09/07/2020 15:04:39

תודה רבה, מנחם. מדהים היכולת שלך ליצור כל יום עניין חדש מתוך כתיבה אישית וחיה!
לגבי הקורונה – מספר המתים בארץ לא מעיד על חולשת המחלה, אלא על כך שהצליחו בשלב מוקדם לצמצם את השפעותיה על האוכלוסיה הפגיעה. הנתונים ממדינות אחרות מראים שיש לה פוטנציאל מסוכן וטוב עשינו שנהגנו באחריות ובזהירות. לבוא אחרי ההצלחה ולהתחיל לזלזל נראה לא הגון ולא רציני.

רן הנרגן
רן הנרגן
09/07/2020 15:37:36

כריס פרום חותם בקבוצת הרכיבה הישראלית. זה בערך כמו מיקל גורדן שבמקום לחתום בוויזרדס היה חותם בהפועל ירושלים

Avri
Avri
09/07/2020 16:45:05

החתמה מדהימה (כמו כל ההתפתחות של הקבוצה הזו). עשית השוואה יפה לעניין החתימה בוויזארדס, בערוב ימיו של מייקל. למרות שלפרום עוד יש מה להציע.

רן הנרגן
רן הנרגן
09/07/2020 20:05:57
Reply to  Avri

זו שאלה של מטרה. אם אדמס רוצה להפוך את ישראל למעצמה של רוכבי אופנים, אני חושב שפרום מגיע מוקדם מידי. פרום רוצה לזכות מגראנד טור. זה יחייב השקעה גדולה בצוות מסיע, שלא יהיה בו מקום לרוכב(ים) ישראלי. פרום לא ממש ישפיע על הרוכבים הישראלים הצעירים. הוא אולי יביא לחשיפה גדולה יותר לרכיבה כדוגמת פריחת הטניס בשנות התשעים. בכל מקרה ההשקעה במטרות של פרום הזו תבוא במקום השקעה בצעירים.
.
פיתוח של רוכבים ברמה גבוהה בישראל בעיתי לא מעט בגלל הצפיפות הגדולה בכבישים בארץ.

עידו גילרי
Admin
09/07/2020 17:00:35

זו לא השוואה טובה כי הוא עדיין נשאר ב-NBA. זה כאילו הוא חתם באקספנשן טים.

thejanitor
thejanitor
09/07/2020 18:52:14

מנחם יכולת הכתיבה שלך היא משהו נדיר, גם בכמות וגם באיכות. לפעמים אתה נופל אבל זה רק הגיוני בהתחשב בכמות המלל שאתה מעלה יום יום לאתר. בסופו של דבר אתה גם יכול למדוד את זה בכמות התגובות (בלי בוטים ומגיבים בתשלום שאין כאן בכלל) אין הרבה כותבים עם סטאטס כמו שלך, אתה הקארים של עיתונאי הספורט.

John
09/07/2020 19:05:39

מנחם – סדר היום שלך מרתק ופעיל יותר מזה של רוב המבוגרים

לגבי סטיבן ג'קסון – קראתי את כל קריאות ה"אמרנו לכם" בו כעת כלל השחורים חושבים כמו סטיבן ג'קסון ו-BLM.
אנשים פה כלל לא מעורבים בסדר יום האמריקאי ויודעים במה מדובר.
.
אז כן יש אנשים שחושבים שמי שמדכא אותם זה הלבנים והיהודים. זה נובע מבורות מוחלטת. אבל חלק מסוים מהכעס הוא דווקא דתי ומתאים לאוכלוסיות ספציפיות. הטענה היא שהיהודים גנבו את מעמדם של השחורים כ"בני ישראל". ישנם טענות דתיות רבות מאוד על כך שבני ישראל המקוריים היו שחומי עור (היסטורית קשה מאוד לדעת מי היו בדיוק "בני ישראל"). לפי טענות אוויליות אלה היהודים מעוניינים לדכא את השחורים כדי שלא יקבלו לעולם את מעמדם בני הישראל ה"אמיתיים". דוגמא לשיבוש הוא הפסוק מאיוב ל' 30: ע֭וֹרִי שָׁחַ֣ר מֵעָלָ֑י וְעַצְמִי־חָ֝֗רָה מִנִּי־חֹֽרֶב׃ שתורגם בגרסת קינג ג'יימס ל:
My skin is black upon me, and my bones are burned with heat. כאילו לומר שמדובר על שחומי עור
.
בלי קשר הטענה שאיכשהו כלל שחומי העור האמריקאים מקורם מעם אחד הוא כל כך לא מדויק אבל מסמן בדיוק את הטענה הסוציולוגית, שלזהות חברתית יש חשיבות רבה בהרבה ממעמד כלכלי. כל מחקר שנעשה תומך בזה ולא צריך להיות גאון גדול כדי לסמן מקומות בחברה שלנו בו ניתן ליישם את הגישה הזו. השחורים האמריקאים בניגוד ליהודים או לכל עם אחר שהתערה בחברה האמריקאית יש חור שחור (no pun intended) בזיכרון\זהות הקולקטיבית שלהם עקב היותם עבדים ועקב דיכוי כל ההיסטוריה שלהם. הם לא יודעים אפילו לומר מאיזה מדינה הם הגיעו באפריקה עקב טשטוש מכוון של זהותם על ידי בעלי העבדים. לכן לא קשה להבין למה הם מנסים לשאול זהויות או לבנות זהות מחדש. שמעתי גם טענות בהם רוב השחורים האמריקאים כלל לא הגיעו בספינות מאפריקה, אלא כבר שהו ביבשת האמריקאית והיו חלק מהשבטים הילידים ביבשת כך שהלבנים פלשו לטריטוריה שלהם, והפכו את רובם לעבדים. חשוב לזכור שלא משנה איך תהפכו את העובדות, מדובר על אוכלוסיה שעברה דיכוי קשה ביותר רק עד לפני חצי דקה, ברמה ההיסטורית ולחשוב שניתן להפוך את העניין ב-5 דקות הוא לא הגיוני. דוגמא לכך שאין זה עניין רק של צבע עור זה הפער בין מהגרים ניגרים שהגיעו לארה"ב, מאוד מחוברים לתרבות הניגרית שלהם ומעמדם הכלכלי וחברתי הוא גבוה לרוב מהשחורים שמקורם מתקופת העבדות. הם עדיין חווים גזענות על בסיס צבע עורם מלבנים מסוימים.
.
חלק מהאנטישמיות אגב באה ממקום של הערכה ליהודים ש"דואגים לעצמם". שמקמבנים וסוחטים את המערכת עבור כוח לבני עמם. משהו שדומה להערצה של המהגרים האיטלקים למאפיה הסיציליאנית. הם סוג של "גם רוצים". יש לא מעט כאלו כדוגמת לברון ג'יימס, סטיבן ג'קסון, שאנון שארפ ועוד ספורטאים רבים שמשתמשים בטענה הזו כדי לומר ששחורים צריכים לאגד את כספם ולהשקיע אותו בעסקים שחורים בלבד כדי שהם יהפכו לכוח קנייה שיכבדו אותו בשוק העולמי. לברון באחד התוכיות מספרה שלו אמר את זה בצורה ישירה לג'ון סטוורט המנחה היהודי האגדי שהסתכל עליו בחזרה בתדהמה (משהו בסגנון "אתם היהודים יודעים איך לדאוג אחד לשני כדי לחזק את עצמכם").
.
לגבי טענות משונות אחרות: תנועת BLM הוא ארגון מטרייה (כמו ארומה ישראל מול סניפי הרשת רק באידיאולוגיה). המטרייה מאפשרת ארגון מקומי שמשתמש בתשתיות של הארגון. אבל כששחור או לבן הולכים בתהלוכה וזועקים black live matter, הם זועקים את זעקת מי שהם רואים ביום יום חווים דיכוי ואלימות מוגזמת. לא כל מי שלובש את החולצות או זועק את הססמאות הוא חלק רשמי של הארגון. כמו חולצה של בית"ר גם חולצות של BLM ניתן לקנות. ועדיין, אין באג'נדה הרשמית של BLM אפילו קריאה אחת שהיא אנטישמית או מעוררת שנאה כלפי אף קבוצה אחרת. אני מציע שתחפשו טוב באתר שלהם.
.
ולבסוף, מדובר על צעדות של עשרות ומאות אלפים הפזורים בכל ארה"ב. ההבנה שמשהו לא תקין וצריך להתייחס אליו כבר חצה את הבועה הפוליטית. לא מעט שמרנים מצטרפים לצעדות ולדרישה להפסיק אפליה ודיכוי של שוטרים ושל המשטר. אחד הטענות שאני הכי מתקשה איתם, זה טענת ה"מה היה קורה אילו היוצרות היו מתהפכות והצד השני היה במקומך". זו טענה פחות חזקה מכיוון שלמבנה חברתי ומקומך בו יש השפעה ישירה על תהליך החיברות והערכים אותם אתה מצמיח ומטמיע. ברור שהחזק ירצה לשמר את מקומו, ברור שהחזק ירצה לבנות נרטיב שמתאים לו מוסרית ויגרום לו לחוש גאווה עם מעשיו, ברור שהחזק יפעיל כוח על החלש ככול שהאחרון יאיים על ההיררכיה. העניין בניגוד למה שקורה בארה"ב זה שצריך להוציא את העניין כאילו זה נובע מהיותם של אנשים לבנים ולהתמקד בכך שהלבנים פשוט הרבה מאוד זמן במשוואת כוח לא הגיונית, כך שאין שום רצון למצב בו נהפוך את ההיררכיה בין ה"השבטים". אני כלל לא טוען טענה סוציאליסטית. ההפך הגמור. הטענה היא ששוק\חברה בריאים הם אלו שיש בהם תחרות הוגנת. כי הערך החשוב ביותר בדמוקרטיה היא מריטוקרטיה (גישה פילוסופיתת בה את הכוח צריך להרוויח ולא לקבל במזל או עקב שייכות למעמד אצולה – על בסיס יכולת אישית, קבוצתית ותוך כדי התנהגות הוגנת לסביבה). זה ערך אליו לא ניתן להגיע אך יש לשאוף אליו.

shadow
shadow
09/07/2020 19:43:28
Reply to  John

אני לא סגור על זה שהצלחתי להבין על מה אתה כותב ונשארתי עוד יותר מבולבל מהסיפא לגבי מריטוקרטיה.
מריטוקרטיה לא עובדת איפה שעושים אפליה מתקנת ובארה"ב היום יש אפליה אולטרה מתקנת שמגיעה למחוזות האבסורד. היא כל כך מתקנת שהיא כבר הופכת להיות גזענית לצד השני זה בדיוק מה שרשמתי בתגובה שלי.
יש בעיה מובנת עם ההגדרה של מריטוקרטיה כמו מה זה בדיוק "יכול" ומה זה בדיוק "רוצה". בהנחה והתגברנו על הבעיה המובנת בהגדרת המושג אפשר להגיד שגישה מריטוקרטית אמורה לשגשג בחברה שמקדמת equality of opportunity כערך שזה בעצם פועל יוצא של גישה זו. בניגוד גמור למה שעושה השמאל הפורגרסיבי והפוסט מודרני בארה"ב ובעוד מקומות בעולם שזה לקדם גישה של equality of outcome, להבנתי והשקפתי זו האוטוסטרדה לגיהנום.
יכול להיות שזה מה שהתכוונת ואולי פיספסתי משהו בדברייך.
רק אוסיף שטענה עיקרית נגד מריטוקרטיה היא שאיך תקבע במצב נתון שאלה שנמצאים בעמדות כוח אכן הגיעו לשם בזכות יכולותיהם ולא בזכות פרוטקציה או מתוקף חברותם ושייכותם למוקדי כוח היסטורים? אם אתה מאמין בדרוויניזם חברתי אתה תטען שבהכרח מי שהגיע לראש הפירמידה הוא מי שהיה המתאים ביותר ביכולותיו(יהיו אשר יהיו) כדי להגיע לשם. זה דיון לא פשוט בפורמט כזה אבל זה אחד הנושאים המרכזיים שמפלגים את המחנות כיום.

John
09/07/2020 20:36:27
Reply to  shadow

קודם כל תודה על המענה המתורבת. אני נגד השמאל הפרוגרסיבי. אני נגד התאגדויות מוגזמות של כוח מכל כיוון שיוצרות חברות לא מאוזנות.
אני מקדם בדיוק את הדבר שנקרא equality of opportunity. העניין הוא שהמושג הפך רק לביטוי כלכלי והוא מתייחס רק לקו הסיום (מקום העבודה, התפקיד וכו') ולא לקו ההתחלה (המצב אליו נולדת והמשאבים העומדים לזכותך כאדם ואזרח כדי להתחרות). וכלכלה זה כלל לא העניין היחיד. בניגוד לגישות מרקסיסטיות אני לא מאמין שישנם משאבים שסכומם 0 וכולם נלחמים על מנת להשיגם. בניגוד למרקסיזם שהיא פרדיגמה קונפליקטואלית אני מאמין בתאוריות של מבניות. פרדיגמות של כוח תמיד מובילות לפופוליזם (מימין ומשמאל) בו מסומנים "אליטות מרושעות" ו-"העם" שהוא כולו צדק וטהרה או עשירים ש"מגיע להם" ועניים ש"לא רצו מספיק" או ש"מגיע להם להיות שם". הקונפליקט תמיד חי סביב אויב כלשהו ומצריך התאגדות סביב אותו האויב. זה נכון ב- Crony capitalism שיוצר שוק לא חופשי עם יד מאוד לא נעלמת…ונכון בשלטון סוציאליסטי המצריך משאבים סופר חזקים של מדינה שמהר מאוד מתלכלכים בשחיטות ופרנויה ונכון בלאומנות חזקה השמה דגש על קבוצה אחת על חשבון האחרת בתוך אותו החברה.
.
הטענה שלי היא שבני החברה צריכים לקבל כמה שיותר הזדמנויות כדי להגיע לקו ההתחלה יחד (זו שאיפה לא מציאות) על מנת ליצור תחושה של סולידריות וזהות עם המצליחנים וגם אם אלו שנותרו מאחור. זה מצריך לא רק כלכלה הוגנת אלא גם יחס מקבל ומחבק מהחברה, סולידריות אנושית והבנה עמוקה שזהויות יכולות לחיות יחדיו ללא צורך "לבחור צדדים". זה גם דורש אמונה בחופש ודמוקרטיה כי רק באלו כולם יכולים לחיות יחדיו. דמוקרטיה כוללת חופש דת אך גם חופש מין הדת. האיזון הוא קשה אך צריך לשאוף אליו. הוא דורש קבלת זהויות אחרות (בגלל זה אני נגד לאומניות כפויה) והבנה שניתן לגשר על לא מעט מהם (לא תמיד, אם הזהות שלך היא שצריך להרוג אותי אז ברור שניכנס ללולאת הליברליות בה אתה מקבל את כול השונה ממך כולל אלו הרוצים להרוג אותך ובכך מסיים מת). היא גם דורשת מאבק בסטראוטיפים מכיוון שאלו למרות שעוזרים לנו לסדר ולהבין את העולם סביבנו יוצרים מראש מחסום בפני אלו הרוצים לקחת את הזהות הלא אהודה אך לפעול בצורה יצרנית ותקנית בחברה.

לגבי אפליה מתקנת חשוב מאוד לציין שמריטוקרטיה מצריכה לא רק אמצעים כלכלים אלה פסיכולוגים וסוציולוגים. כמה מאיתנו פעלנו רק בגלל שראו דוגמא אישית מגוף או אדם שאנו מעריכים או מזדהים עמו. כמה יהודים בארה"ב הלכו ללמוד משפטים או רפואה כי היו אנשים מבני משפחתם או בחברתם שהיה כזה. לעיתים על מנת לסלול קו התחלה תקין יותר חייבים לעשות מעשים שהם "הנדסה חברתית" קלה כמו לאפשר מקור להזדהות. זה נשמע כמו חשיבה שהיא נוגדת מריטוקרטיה אך היא רק מראה כמה העניין סבוך. זה קצת כמו קביים או פרוטזה לאדם שרוצה ללכת. כמובן שאני מתנגד נחרץ לeqality of outcome כך שאם חברה או כלכלה עובדת באפליה מתקנת בצורה ייצוגית (יש 15% שחורים, 60% לבנים 6% יהודים וכו') זה כבר לא פריצת תקרות זכוכית אלא חשיבה סוציליסטית מזיקה כי לא כל זהות, קולקטיב או אינדיבידואל רוצה להיכנס למשבצת שהחברה ייעדה לו, אך החברה צריכה לאפשר לו תחרות הוגנת על מנת להגיע לשם. זו תשובה ארוכה אך לא מספיק לגמרי כדי לרדת לסוף דעתי (אבל השתדלתי)

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
10/07/2020 2:38:36
Reply to  John

זה די מוזר. אתה נגד השמאל הפרוגרסיבי אבל אתה מצדד כמעט בכל הדברים שהם מצדדים בהם.

הגיע זמן שאנשים יפסיקו להתייחס ברצינות לדיכוטומיה המזוייפת של שיוויון הזדמנויות שיוויון בתוצאות. אין אף אחד בעולם שבאמת דורש שיוויון בתוצאות והמצג כאילו יש הוא דמגוגי לחלוטין ואף פעם לא משרת שיח בצורה ישרה.

John
09/07/2020 20:45:38
Reply to  מנחם לס

הי מנחם. ראה את התגובה שכתבתי לshadow כלכלה בריאה היא לפעמים בבואה של עניינים אחרים, אך לא היא המרכז. בדיוק מסיבה זו קשה להבין כיצד אנשים שיש להם הכול כלכלית עדיין חשים ריקים, מופלים ובמעמד נחות. הסיבה בחלקה היא הסתה שהם עוברים, אך חלק גדול מהיכולת להיות מוסת זה ווקום אידיאולוגי וזהותי. אדם שחור שמרגיש טוב עם הזהות האמריקאית שלו, המשפחתית שלו והחברתית שלו גם יהיה מאושר יותר וגם יהיה בעל רצון להשתלב ואכן גם להצליח כלכלית. אדם שמרגיש שרודפים אותו, מפלים אותו ושונאים אותו אולי יצליח כלכלית אך ירגיש רגשות שליליים על ההצלחה שלו. מחד הוא ירגיש שהוא השאיר אנשים מאחור ומאידך ירגיש שהצליח למרות האנשים האחרים במעמדו הכלכלי ולא בזכותם. זהות היא חזות הכל. אדם ללא זהות (זהויות להיות יותר מדוייק) הוא אדם שמרגיש שאין לו כוח לפעול (agency לא יודע איך לתרגם את המושג). משם מתחילים לא מעט צרות כמו חיפוש זהויות שהם לאו דווקא חיוביות אך מחברות וקבלות אותך. 2 מטרות העל על פי אדלר הם שייכות ותחושת ערך. אם תבצע פירוק עמוק של כל פעולות האדם עד היסוד תמיד תגיע למטרות אלו.

shadow
shadow
09/07/2020 19:09:54

מנחם אנו באופן אישי מאוד נהנה מהמעורבים שלך ומעריך מאוד את ההשקעה היומית בטח בתקופה כזו שאין יותר מדי ספורט. צורת הכתיבה שלך נוחה ומהנה לקריאה והרבה פעמים כשאתה כותב על דברים אישיים אני מרגיש שאתה אפילו מתעלה על עצמך והאמת שאני מוצא אותם לא פחות מעניינים ולפעמים יותר מאשר כשאתה כותב על ספורט או אקטואליה.
פרדוקס המלחמה בגזענות הוא שכשמתעסקים כל הזמן בגזע אז כולם משני צידי הדיון הופכים לגזענים גם אלא שבטוחים(במיוחד הם) שהם המתנגדים הכי גדולים לגזענות.
הצרה הכי גדולה של נפילה למאורת הארנב של הפוליטיקלי קורקט, שהיא למעשה בור של חרא מצחין הרבה יותר ממאורת ארנבים, היא שזו נפילה לתוך לולאה אין סופית ששואבת אותך כמו חור שחור(אין כוונה גזענית) שאפילו מהירות האור לא תציל אותך ממנו אחרי שעברת סף מסויים.
לפטור את ג'קסון והחבר שלו כטיפשים או בורים זה סוג של התנשאות. כאילו שהוא באמת לא יודע מי זה היטלר הוא גם בטח לא יודע מי זה ג'סי אוונס.
יש הרבה יותר סיכוי שהוא רשע, קנאי, נוכל ומלא ברגשי נחיתות לא מוצדקים מאשר טיפש או בור

historyteacher
09/07/2020 21:17:41

אשתדל להעלות בזמן קרוב מאמר שכתבתי לפני כמה שנים על היהודים בספורט האמריקאי – זו אכן תופעה מעניינת

Alex Rabino
09/07/2020 21:20:04

כדאי לצפות בתגובתו של ג'וליאן אדלמן מהניו אינגלנד פטריוטס, אחד מהשחקנים היחידים ב NFL שבא מבית יהודי על דברי דשון ג'קסון:

https://twitter.com/Edelman11/status/1281209187310149632?s=09

NFS
NFS
09/07/2020 21:57:35

אוהו איזה מעורב..
מעולה מנחם, אחלה סדר היום, הלוואי עליי (בעיקר השנ"צ וכל המקלחות, הכושר והארוחות).

אור
אור
09/07/2020 22:23:54

מוקדש לכל אוהבי אמביד
.
https://twitter.com/SportsCenter/status/1281306277315055617

אשך טמיר המקורי
09/07/2020 23:23:13
Reply to  אור

איזה אידיוט מגודל

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

הוא סובל ממחלות רקע של קוצר נשימה במאמץ הקורונה עלול להיות לו מסוכן.
אולי יש לו בעיות רקע בעקבות המלריה וכו
הכי מצחיק אם הוא עולה לשחק ככה בתלבושת הזאת יהיה ענק